Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 27 juli 2009

Vilat

Vecka 15

Kroppen: Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten. Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod.Från vecka 15 kan du göra ett fostervattensprov.

Fostret: Huden är i det här stadiet genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone-apparat. Fostrets hud är tunt och täcks av ett tunt skikt hår som kallas lanugo-hår.

Ja så ser det ut för mig bebis och mig just nu så jag hoppas verkligen att vi får behålla den/det den här gången.

Nu har jag vilat och tagit det lungt och håller redan på att få DAMP, hur fan ska man kunna ta det lungt i två veckor med tre barn hemma. Men men vi får väl se hur det går. Har varit upp på toa några gånger nu och jag blöder inte så det rinner längre utan det har avtagit lite men blöder fortfarande lite väl mkt. Hoppas det går över snart så jag slipper bli mer trött av all blodförlust. Just jag det var ju det jag skulle göra..................ta min järntablett som jag glömde göra i morse. Måste göra det snart så jag inte glömmer det.

Har även tagit medicinen som jag fick av läkaren men tog dock bara en när jag skulle ha tagit två. Lite rädd för att ta för mkt tabletter åsen så är jag så himla rädd för att få en blodpropp så jag vet inte om jag vågar ta 8 per dag. Kanske börjar med 4 per dag så jag ser hur dom är innan jag vågar mig på att fördubbla det.

Linda .H. ringde nyss och frågade hur det var. Hon vart så orolig hon lillgumman. Även att jag och hon skulle gå på stan idag och handla lite till the wedding men så blev det ju inte. Hon å Julle kom på jobbet och skulle hämta upp mig men då låg jag bara och vågade inte stå upp. Får ta det en annan dag. Har inte lust att ligga så länge så det blir väl till veckan som jag får stressa runt och göra färdigt allt.

Nä nu ska jag kika efter lite presenter till cerine. Hon har ju kalas på lördag. Hmmm........!!!

Godnatt.................

Love...........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar